Sunday 20 January 2013

:: pesakit ::

#kehidupan
..bila seseorang disahkan menghadapi sesuatu penyakit..bukan diminta..bukan kehendak..tapi itulah salah satu dugaan yang telah diberikan kepada hambanya..melawan..tak semua orang mampu melawan..menangis air mata darah sekalipun...kalau sudah ditakdirkan begitu...bila seseorang manusia yang dipanggil doktor memberitahu kepada pesakitnya...beliau menghidap sekian sekian sekian tetapi tiada ubat bagi penyakit ini...apakah yang anda akan rasa?? pastinya salah 1 dpd nye..adalah dunia menjadi gelap...betul kan? ini semua 1 takdir @ pun kebetulan?..amin..YA ALLAH..aq bersyukur di atas kurniaanmu

#cinta
..tumpuan lebih kepada DIA...cinta untuk DIA lebih kekal daripada cinta sesama manusia..saya tau saya tak sempurna dimata awak..saya terima keputusan drastik awak dgn ati terbuka..menangis macm mane sekalipun awak telah pergi tinggalkan saya..saya maapkan awak.& saya x kn pernah membenci awak..sbb sy tau..saya bkn seperti manusia lain..amin..YA ALLAH..hanya padamu aq berserah..jika dia bkn ditakdirkan untuk aq..aq pasrah..

#kerjaya
..penghujung tahun 2012...mendapat satu berita gembira bila mendapat kerja baru..tapi sygnye...berbelah bg untuk pergi tinggalkan parents @ tgl bersama mereka...yelah..bila kita dah bt sesuatu keputusan yang akan mengubah kehidupan kita kelak..pastinya akan memberi kesan..stdi & kerja 2 perkara yang sgt berbeza..bila kita masih bergelar student..kita pasti akan balik bila tamat pelajaran..tp tidak pada pekerjaan..susah untuk membuat pertukaran..cabarannya juga berbeza..& saya perlu membuat 1 pilihan yg tepat. 

p/s:-berharap akan kuat..sebelum sampai ke destinasinya..amin.

ThAnK$ cOz $uDi bAcA bLoG hAnyA dHia

No comments:

Post a Comment